Na een reeks suggestieve korte fictiefilms pakt het Frans-Belgische regisseursduo Hélène Cattet en Bruno Forzani groots uit met het unheimische, hallucinante Amer.De film volgt een vrouw gedurende drie beslissende episodes in haar leven. Ze is nog een jong meisje als ze haar dode opa tot leven wekt, en haar ouders de liefde ziet bedrijven; haar eerste confrontatie met de grote mensenwereld. Dan ontdekt ze in haar puberteit de huiveringwekkende macht van verval en seksualiteit. In het derde deel worstelt ze met verlies, eenzaamheid en de dood, als ze terugkeert naar het inmiddels vervallen ouderlijk huis. Daar begint een achtervolging met een taxichauffeur en een geheimzinnige derde figuur – al wordt nooit duidelijk wie wie achtervolgt. Amer intrigeert doordat de regisseurs horror-elementen afwisselen met kleur- en montage-experimenten, elegante vertelstrategieën, en verwijzingen naar Alfred Hitchcock, David Lynch en Mario Bava. Een complexe freudiaanse allegorie met indrukwekkend production design.