The Nickelodeon ontleent zijn naam aan het gelijknamige vroege bioscooptype. Maar anders dan zijn historische tegenhanger biedt C&H’s Nickelodeon de kijkers geen filmvertoningen, maar een jukebox van korte liveopvoeringen. De voorstellingen in de Nickelodeon zijn reconstructies van de camerabewegingen van bekende films. De daadwerkelijke shots (travel shots, pans, zooms, close-ups, etc.) die de originele beelden hebben opgeleverd, worden gereproduceerd in een lege ruimte door performers die aluminium frames van verschillende afmetingen en vormen verplaatsen, op de originele soundtrack. Elke micro-opvoering is een exacte nabootsing van de camerabewegingen en montage van specifieke fragmenten uit een groot aantal speelfilms, tv-series, documentaires, talkshows, videoclips en live-programma’s. Het enige wat overgebleven is van de filmset is de voorgeschreven beweging in de ruimte van wat de camera’s destijds hebben vastgelegd. Met andere woorden, de ruimtelijke grenzen van wat gefilmd wordt, de kaders bepaald door de camera’s, worden zichtbaar gemaakt. C&H is: Christophe Meierhans, Heike Langsdorf, Christoph Ragg. Met Ula Sickle. In co-productie met de Rotterdamse Schouwburg.