De associatieve achtbaanrit gaat ditmaal over de gevolgen van verslaving aan crystal meth (een soort turbospeed) bij vooral jongeren op het Amerikaanse platteland. Martha Colburn trekt daarbij een parallel met leven van de puriteinen in de 17e eeuw in wat voor hen toen het land was van hel en verdoemenis. Wat de godvruchtigen en verslaafden met elkaar gemeen hebben, is dat ze van levende wezens kunnen veranderen in Supermannen om vervolgens te degenereren tot zombies.