Beheerste en aangrijpende vertelling over de teloorgang van een familie in Kosovo. Verteld vanuit het perspectief van een volwassen man die terugkijkt op zijn jeugd, waarin de etnische spanningen steeds duidelijker naar voren komen. Ter nagedachtenis aan een oorlogsmisdaad in Kosovo, 1999, waarbij door de Serviërs zeer veel Kosovaren en Albanezen werden vermoord.