Forest is een microscopisch landschap, opgebouwd uit foto- en videocollages die geïnspireerd zijn door wetenschappelijke documentaires. Door vast te leggen wat we kunnen waarnemen roept Ödlund een wereld op waarin alles leeft, wat dat ook betekent, afgezien van het maken van bewegingen en geluiden. Forest is een verkenning van verborgen zintuigen, dimensies en onbekende natuurwetten.