Daniel Barrow uit Winnipeg is vooral bekend van betoverende voorstellingen waarin hij zijn tekeningen – grotesk en gekunsteld, in een stijl die doet denken aan kinderboekenplaatjes – manipuleert met een overhead projector om tekenfilmachtige scènes te creëren die zijn verhaal illustreren. Zijn vertelling sleept ons mee in perverse, dromerige verhalen en vestigt daarbij de aandacht op zijn eigen pretenties en kunstgrepen. Barrow heeft inmiddels een eigen groep personages ontwikkeld, met als belangrijkste figuur een puber die vol is van de smarten, fantasieën en ontroerende ambivalentie van de puberteit, terwijl hij zijn weg zoekt tussen jeugd en volwassenheid. Every Time I See Your Picture I Cry volgt de zielenroerselen van een verbitterde en afgematte vuilnisman/gefnuikte kunstenaar die doelloos door de stad zwerft en vuilnis ophaalt in de vroege ochtend. ‘Het verhaal speelt zich af in een gemeenschap die voor de poorten van de hel staat, wat erg somber klinkt – en dat is het ook – maar ik ben nog altijd in de zaal om de somberheid en duisternis te verlichten.’ (DB)