‘Ik wil dat je trots op me bent’, vertrouwt de jonge Nederlandse acteur Nick zijn 8mm-camera toe. Tijdens zijn verblijf in een hotel in Mumbai houdt hij een videodagboek bij voor zijn dementerende vader in Nederland. In India heeft hij een rolletje gekregen als koloniaal in een nostalgische Bollywoodmusical. De taxichauffeur hoeft hem niet uit te leggen dat de meest productieve filmindustrie van de wereld gevestigd is in Mumbai, het vroegere Bombay. Aangespoord door een meisje dat hem op straat met grote ogen om een betere toekomst smeekt, ondergaat de door schuldgevoel geteisterde Nick een metamorfose die in de verte enige gelijkenis vertoont met die van Travis Bickle, de protagonist uit Taxi Driver. Ten slotte scheert hij zijn haar kort en offert hij zich als een christusfiguur-in-hindoeland op om een aantal sociale misstanden recht te zetten, zoals daar zijn: gearrangeerde huwelijken, ontoereikende gezondheidszorg en kinderarbeid. Daarbij toont Nick zich een even naïeve als arrogante westerling, die weinig begrijpt van de cultuur die hij probeert te verheffen. Ondanks alle goede bedoelingen oogst hij slechts onbegrip.