Lopend in de richting van het vuur. In een onafgebroken stroom licht leiden mensen, landschappen en voorwerpen ons naar mysterieuze regionen. Het werk van de Franse filmmaker Patrick Bokanowski is moeilijk te classificeren – wat het des te rijker maakt. Samen met zijn vrouw Michèle, wiens musique concrète-composities de basis vormen van de soundtrack, presenteert Bokanowski een lange, compacte en visueel intuïtieve ervaring van het soort dat zeldzaam is in de moderne film. Moeilijk te definiëren en plaatsen, uniek in zijn wonderlijkheid. (EC)