Unfinished Skyis de Australische remake van Karim Traïda’s succesvolle De Poolse Bruid. Ook in deze versie speelt Monic Hendrickx de hoofdrol, ditmaal naast William McInnes als de teruggetrokken levende weduwnaar Waldring. Deze vindt op een dag een zwaar toegetakelde vrouw op zijn erf en neemt haar mee naar binnen. De gesloten en pragmatische boer lijkt weinig aangedaan maar als de Afghaanse vluchtelinge zich langzaam maar zeker in het huishouden gaat mengen, ontdooit hij. Geleidelijk aan begint hij de oorzaak van haar letsel te vermoeden en ontdekt hij dat er achter de façade van fatsoen van zijn land een wereld schuilgaat waarin kwetsbare, rechteloze mensen misbruikt kunnen worden door ogenschijnlijk waardige medeburgers. In een moeizame maar allengs zachter wordende atmosfeer, onderstreept door een steeds kleurrijkere cameravoering, komen de stugge boer en de getraumatiseerde Tahmeena nader tot elkaar. Grappige episodes waarin de boer haar wat Engels en inzicht in sport probeert bij te brengen, geven wat lucht aan hun zware verleden. Als een argwanende plaatselijke agent poolshoogte komt nemen, treedt in de nog voorzichtige relatie tussen Waldring en Tahmeena een onverwachte verdieping op. Waldring is bereid voor haar te liegen en hierdoor ontstaat een niet gemakkelijk meer te verbreken verbond.