Gebaseerd op notities uit 1949 van Aimable Jayet, een patiënt in een psychiatrische inrichting. Daarin stonden de vragen die een jongeman zich in deze film stelt alvorens de deur uit te gaan. ‘Op welke leeftijd gaat een jongen trouwen? Wat is lekker eten? Waar is de baas van de gevangenis?’