Deze film beschrijft het leven in verschillende maatschappelijke lagen in Bombay en geldt als een van de beste verhalen in de recente Indiase cinema. Drie vrienden hebben dezelfde droom. Student Arjun komt uit een arm gezin en wordt geacht snel af te studeren, maar hij zakt. Automonteur Chabia licht de boel op door dure auto’s te repareren met goedkope onderdelen. En Rohit, een rijke jongen met een BMW, is te zwak om zijn gewone vrienden te erkennen als hij bij zijn aristocratische vrienden is. Ze voelen allemaal de drang om de maatschappelijke bestemmingen te verwerpen waartoe ze door hun klasse zijn voorbestemd en dromen ervan om rijk te worden door met een welgesteld meisje te trouwen of in het buitenland te gaan werken. Ze piekeren over het dilemma of ze zullen vertrekken of niet, terwijl ze worden geconfronteerd met de complexe sociale ontwikkelingen in India: de snel toenemende globalisering, de grote spanningen tussen hindoes en moslims en het conflict in Kasjmir, waarvoor steeds meer jonge soldaten opgeroepen worden. Terwijl ze rondhangen en bier drinken, bespreken ze hun passie voor meisjes, die onbereikbaar zijn vanwege hun religie of omdat de jongemannen hun geen fatsoenlijk leven kunnen bieden. De film, digitaal opgenomen met een dynamische handheld camera, heeft een toepasselijk rauwe en ongepolijste aanblik en een ritme dat goed aansluit bij de overheersende sfeer van het verhaal. (RS)