Op het moment dat Kopas het kantoor van financieel investeerder Zimmerman binnenstapt, weet deze laatste al waarom. Zimmerman, ongelukkig getrouwd, maar de adorerende vader van een achtjarig dochtertje, zit in schimmige zaken met zijn partner, van wie hij weet dat deze het achter zijn rug om met zijn vrouw aanlegt. Om wat voor transacties het precies gaat, komt de kijker niet te weten, maar Zimmerman moet het veld ruimen en daarvoor is Kopas hier. Zimmerman probeert een deal te maken met zijn moordenaar, want hij heeft nog een paar dagen nodig. Le tueuris een ingenieuze karakterstudie van een moordenaar en een slachtoffer tot het beslissende moment. De nerveuze zakenman, in alles onrustig, maar in zijn doelen gedecideerd, contrasteert met de koelbloedige Kopas. Maar hun pact verandert de mannen voor altijd. In zijn eerste lange speelfilm kiest Cédric Anger voor twee sterke karakters, die zich verplaatsen in een kale omgeving net buiten de pittoreske Parijse boulevards, op de rand van het Chinese arrondissement. Het jonge escortmeisje Stella is daarbij hun sidekick. De film ontwikkelt zich tot een minimalistische maar stijlvaste thriller, die ondanks Kopas’ onverbiddelijkheid toch nog een ‘menselijk’ einde krijgt. Het is tenslotte kerstavond.