‘Make Love, Not Movies’ is de slogan waarmee deze ‘jonge’, wilde film aangeprezen wordt. Dit verwijst naar de ervaringen van de filmmaker tijdens het maken van haar debuutfilm. Hoofdfiguur Gina is waarschijnlijk autobiografisch geïnspireerd. Deze jonge filmmaker heeft net haar studie afgerond en is op zoek naar een goed script voor haar eerste speelfilm. De school is de prestigieuze FAMU filmacademie in Praag en haar professor is de beroemde regisseur Otakar Vavra, die zichzelf speelt. Gina, Sloveense van geboorte, is emotioneel in de war. Ze heeft een vriendje, maar droomt van de perfecte liefde zonder gescheiden te moeten leven, een droom die niet samengaat met haar carrièreplannen. Ze verliest zich geleidelijk in wilde feesten met vrienden en haar echte leven raakt verweven met haar ideeën voor de film die ze wil maken. Haar beste Tsjechische vriend, Tomas, is stiekem verliefd op haar en hij wil haar helpen geld te zoeken voor haar film. Hij zet een auto-ongeluk in scène om de verzekering op te lichten. Die gebeurtenis heeft radicale en onverwachte repercussies op hun levens; ze belanden in een web van drugs, maffia en leugens. De film is een staaltje illusionaire fictie waarin echte mensen hun rol spelen zonder de waarheid te onderkennen. Bovendien toont hij hoe jonge immigranten uit voormalig Joegoslavië naar Praag komen op zoek naar een nieuw leven en nieuwe liefde. (LC)