De tweede speelfilm van voormalig Tiger Awardwinnaar Srdjan Vuletic (Summer in the Golden Valley, 2004) speelt zich net als zijn debuut af in zijn woonplaats Sarajevo. Zoals in zijn eerste film maakt hij ook nu weer gebruik van veel emoties, grondige observaties, maar ook kritiek. Vuletic gebruikt opnieuw datgene wat hem na aan het hart ligt: zijn geliefde stad, en zelfs de eigen taal en unieke (soms bitterzoete) humor van zijn woonplaats. De film gaat over taxichauffeur Fudo (Sasa Petrovic), zijn vrouw en hun kind, en zijn strijd om te overleven in het wrede naoorlogse kapitalistische systeem met zijn nieuwe uitbuiters en zwartemarktregels. Als Fudo omwille van zijn gezin een punt besluit te zetten achter zijn bescheiden criminele activiteiten, ontdekt hij dat hij die keuze niet heeft. Zijn collega Sejo, een criminele ondernemer die hem geld heeft geleend voor een nieuwe auto, begint hem te chanteren en vraagt hem om vage en door gevaar omgeven gunsten. Als Fudo probeert te weigeren, raakt hij steeds verder in de nesten. Het is moeilijk om deugdzaam te zijn en te overleven in deze nieuwe maatschappij vol corruptie en misdaad. Het leven van Fudo heeft vele verrassingen in petto en de regisseur behandelt al die ups en downs met warmte – en een vleugje humor. (LC)