Faux mouvements
Cinema draait om de illusie van beweging. De filmstrook bestaat uit losse beelden achter elkaar, dus we nemen beweging waar via beelden die in feite stilstaan. Het phi-fenomeen verklaart hoe het brein bruggetjes creëert tussen de beelden, de gaten dicht en de illusie schept van één vloeiende beweging.