Juan Desouza (Julio Chavez), een onopvallende zakenman, is op een zoveelste routinematige zakenreis, wanneer hij ontdekt dat de man die naast hem zit, dood is. Desouza, die de zorg voor zijn zieke vader heeft en op het punt staat zelf vader te worden, grijpt de kans om nog eenmaal de volledige keuzevrijheid te ervaren. Hij neemt de identiteit van de dode man aan en verdwijnt in het niets om vervolgens een nieuw beroep en een nieuw leven te starten. Bijna overmoedig geworden, herontdekt hij zijn zintuigen, zijn liefde voor een vrouw, zijn relatie met een nieuwe omgeving. Regisseur Ariel Rotter laat zijn hoofdpersonage echter niet zomaar naadloos opgaan in een zelfgekozen nieuwe persoonlijkheid. Met een sober existentieel realisme schetst hij hoe de zakenman dat wat hem beklemt, opnieuw leert bezien. Langzaam maar zeker betekenen zijn vlucht en metamorfose niet zozeer een weg vooruit als wel een weg terug. Door uit zichzelf te stappen, krijgt Desouza juist de kans om de man die hij als vanzelfsprekend al die tijd al was, te herwaarderen. De reis naar buiten wordt een reis naar binnen.