De sloppenwijken van Manilla fungeren als levendige en intense locatie voor een reeks succesvolle Filipijnse speelfilms. Deze laatste film van de jonge en zeer productieve regisseur Adolfo Alix jr. past in dat rijtje, maar onderscheidt zich ook door een eigenzinnige aanpak. Zo is de film nagenoeg geheel in zwart-wit gedraaid, op een paar bloederige inkleuringen na. Verder liet hij zijn film dragen door drie nog jonge acteurs. Zo wordt de veertienjarige hoofdpersoon Jason aandoenlijk en voortreffelijk gespeeld door Jiro Manio. Manio speelde toen hij nog jonger was in Maryo de los Reyes’ film Magnifico. Jason is een getalenteerd slagwerker. Hij droomt van een eigen drumstel, zodat hij in een band kan spelen. Het probleem is dat Jason niet alleen opgroeit in een sloppenwijk, waardoor zijn droom vrij onbereikbaar is, maar dat hij ook een goede en gevoelige natuur heeft. Dat zijn geen eigenschappen waarmee je je spaarcentjes in dit milieu ook daadwerkelijk voor jezelf kunt houden, want er zijn altijd kapers op de kust. Zo maakt zijn broer Billy (Coco Martin) zijn vriendin zwanger en moet zijn moeder bevallen van weer een baby. Ook de vriend en profiteur Pablo (Sid Lucero) heeft geld nodig. Het verhaal wordt verteld in onrustige fragmenten met het ritme van een drumsolo. De film heeft een subtiele, op het drummen geïnspireerde soundtrack, die werd gemaakt door filmmaker Khavn De La Cruz. (GjZ)