Het relatiedrama Chouga is gebaseerd op Anna Karenina van Tolstoj en speelt zich af in het hedendaagse Kazachstan. De film geeft niet alleen een kijkje in het dagelijkse leven van de Kazachse nieuwe rijken, maar toont ook straatbeelden van de nieuwe en zich snel ontwikkelende hoofdstad Astana. Shuga (een uitstekende Ajnoer Toerganbajeva) is gevraagd naar Almaty te komen om een crisis in het huwelijk van haar broer op te lossen. Zelf is ze veilig getrouwd met een rijke zakenman, met wie ze een zoon heeft. Maar haar verblijf in Almaty levert een onverwachte ontmoeting op met de jonge, knappe Ablai, die tot een ommekeer in haar leven leidt. Als de problemen van de broer van Shuga opgelost zijn en ze terugkeert naar Astana, wordt ze overvallen door twijfels over haar bestaan. Ze besluit haar man te verlaten, zoals Anna Karenina. De ideeën uit de klassieke roman worden uitstekend verplaatst naar de veranderde Kazachse samenleving en de sfeer van de film sluit daarbij aan. De meester van de Nieuwe Kazachse Cinema Omirbajev blijft films afleveren met een minimalistische taal, waarin de minste beweging een betekenis heeft en het eenvoudigste shot uiterst sfeervol is. (LC)