Beijing Holiday
De maker ziet de film als een sprookje. Wel een modern en politiek sprookje. Het is een ironische bewerking van de Hollywoodfilm Roman Holiday van William Wyler. Hier niet met Audrey Hepburn en Gregory Peck, maar met Mei-Ling (oftewel mevrouw Chiang Kai-Shek) en de filmmaker zelf. Voor de revolutie was Mei-Ling de first lady van China, maar nu, zoveel jaren later, wordt ze in de gedaante van een pop door een westerling door Beijing rondgeleid.