Hutton kent de zee. De ervaringen die hij opdeed bij de koopvaardij hebben invloed op zijn manier van filmmaken, die bekend is vanwege strakheid en epische schoonheid. At Sea begint in Zuid-Korea waar we piepkleine arbeiders een schip zien bouwen. Dit enorme vaartuig wordt getoond in proporties waar De Chirico zich niet voor zou hoeven te schamen, in een voor het menselijk oog surreële omvang. De zee op, waar de pracht en intensiteit van het water – afgezet tegen de levendige kleuren van de containers – ons de wereld met nieuwe ogen doen zien. De film eindigt in Bangladesh tussen de scheepsslopers, die net zo gebiologeerd zijn door Huttons camera als wij door zijn beelden. (Andrea Picard)