Wien 17, Schumanngasse
Een auto rijdt de hele Schumannstraat af en wordt zo gefilmd dat de film precies begint op het moment dat de auto aan het ene eind van de straat start, en eindigt wanneer de camera aan het andere eind het straatbordje nog net vastlegt. De lengte van de straat en de lengte van de filmstrook vallen samen door een evidente vergelijking: ruimte wordt tijd, ruimtelijke afstand wordt tijdsduur. (Peter Weibel)