Een zoon (de filmmaker zelf) ondervraagt zijn vader over zijn gevangenschap en marteling onder het regime van Nasser in het Egypte van de jaren zestig. Op een rustige, ontroerende manier weet hij door te dringen tot de zeer gesloten maar innemende man die wel wil vertellen, maar alleen in algemene termen. Een persoonlijke, intieme film over ballingschap, de vader-zoonrelatie en hoe politieke keuzes levens beïnvloeden.