Het onderwerp van dit drieluik zijn de klassiek geworden platenhoezen uit de jaren zestig en zeventig van Simon & Garfunkel, Carole King en John & Yoko. Het tot icoon geworden moment op de platenhoes is opnieuw in scène gezet en vervolgens in een speculatieve verhaallijn gebracht. The Album Project – deels nostalgie, deels science-fiction – onderzoekt de marges van het bekende om te ontdekken wat ‘had kunnen zijn’.