In zijn eindexamenfilm voor de Kunsthochschule in Keulen laat Stefan Westerwelle de onvergelijkbare werelden van een oude homoseksuele man en een aantrekkelijke jonge tippelaar even met elkaar verstrengeld raken. Terwijl in Georgs zolderkamer de objecten van een lang leven opgestapeld liggen, is Sebastian nog zoekende in een wereld waaraan hij zich op gezette tijden wil onttrekken. Er ontstaat een vriendschap tussen de mannen die voorbijgaat aan de zakelijke overeenkomst die oorspronkelijk aan hun ontmoetingen ten grondslag lag. Georg biedt met zijn geduldige en milde karakter een gewillig oor voor de verhalen die de fantasievolle Sebastian opdist en waarvan nooit zeker is in hoeverre ze waar zijn. Er komt in elk geval een beladen verleden met zijn vader in naar voren, hetgeen te denken geeft over Sebastians onderliggende motieven als hij zich door de oudere man laat verwennen. Georg is echter te verrukt van zijn jonge vriend om onraad te ruiken en gaat zover mogelijk mee in de wereld van zijn geliefde. Om de onvoorspelbare jongeman altijd bij zich te kunnen hebben, bewaart hij hun gesprekken op band. So lange du hier bist, een rustig gedraaide film die zich hoofdzakelijk in het appartement van Georg afspeelt, is een intiem Kammerspiel waarin de wat muffige sfeer van het verleden in energieke banen wordt geleid. Maar voor hoe lang? ( PvH )