James Turrell is jarenlang piloot geweest en wordt tegenwoordig beschouwd als een van de grootste Amerikaanse land art kunstenaars. Hij beschouwt de lucht als zijn atelier. Tegen de achtergrond van spectaculaire, historische luchtopnamen van de canyons van Arizona praat Turrell over zijn onderzoek naar natuurlijk licht en over zijn vriendschap met de Hopi-indianen. De film biedt Turrell de gelegenheid om zijn meesterwerk Roden Crater te presenteren, een echt observatorium voor hemellicht. De film vormt een uitstekende inleiding op het werk van James Turrell en nodigt de kijker uit om zijn spirituele, kosmische universum te betreden; een universum waar de wegen van wetenschap, archeologie, psychologie en kunst elkaar kruisen.