Met deze film druk ik mijn ambivalente gevoelens over het westerngenre uit, en over Amerika als natie. Dit is het vierde deel in een reeks Noord-Amerikaanse landschapsfilms waaraan ik al vanaf 2003 werk. Het gaat vooral over het idee van ‘het oude westen’, de ‘frontier’, die vage lijn tussen historische feiten en mythes, de rol van Hollywood in het historisch proces, over hoe belangrijk het in Amerika is om beroemd te zijn, en ten slotte over de invloed die het landschap heeft gehad bij het vormen van de mythologie van ‘het oude Westen’. (Jason Britski)