Een onorthodoxe concertfilm die hulde brengt aan de in Nederland gevestigde band The Ex, die optrad in New York. The Ex bestaat al meer dan vijfentwintig jaar in wisselende bezettingen en combineert de oorspronkelijke anarchistisch-politieke geestdrift van punk met folkmuziek, noise en improvisatie. In de film worden opnamen van steden en demonstraties gecombineerd met, zoals de regisseur zegt: ‘een optreden dat feller en gepassioneerder was dan menig concert waarvan ik in de laatste twintig jaar dat ik muzikanten film getuige was.’ De film is een continuering van de reeks projecten van Cohen (Instrument, Benjamin Smoke , Lucky Three) waarin musiceren buiten de mainstream en de muziekindustrie centraal staat.