Zangeres Yuki heeft het uitgemaakt met haar manager Toshi (‘muzikale onenigheid’) en is wat begonnen met Hirooka. De twee mannen zijn al lang rivalen: Hirooka zat vroeger in Toshi’s band. Als Toshi desondanks optredens boekt voor Yuki, huurt Hirooka een rechtse knokploeg in om hem in elkaar te slaan. Toshi’s homoseksuele vriend Max probeert wraak te nemen op Yuki en Hirooka; zijn voorbeeld brengt de afgewezen Kiriko ertoe het werk af te maken… Zoals Nagasaki zelf zei, lijkt het alsof ze allemaal midden in de winter de zomer zoeken. Deze vroege onafhankelijke film (met een heel jonge Naito Takeshi als Toshi) is Nagasaki’s bewerking van het Vitelloni-syndroom: hij documenteert het moment waarop een groep vrienden uiteenvalt en ieder zijn eigen weg gaat. Als in een klassieke film noir leiden frustratie en teleurstelling tot wetteloosheid en geweld, maar Nagasaki duikt dieper in de dans van vernedering, sadisme, verraad en emotioneel geweld dan zelfs Joseph H. Lewis gedurfd zou hebben. Het is het personage Max, die constant Super8-films maakt en ervan droomt naar Beiroet af te reizen, die de toon zet: afgezonderd in zijn ‘geheime kamer’, zijn onbeantwoorde liefde voor Toshi koesterend, fantaseert hij over een verband tussen de oceaan en de ‘woedende zee’ in zijn hoofd. (TR)