Deze debuutfilm van de Iraanse theaterdirecteur Ali Raffi behandelt een onderwerp dat vaak aan bod komt in de Iraanse cinema: de terugkomst van een emigrant naar zijn vaderland na lange jaren van afwezigheid. Raffi combineert dit thema met een wat persoonlijker en gecompliceerd verhaal over twee ex-geliefden die elkaar na lange tijd weer ontmoeten. Na 25 jaar keert Aziz terug naar het stadje waar hij vandaan komt, ergens aan de kust van de Kaspische Zee. Onderweg ontmoet hij een jongeman, die aan het eind van het verhaal weer zal opduiken om de oplossing aan te dragen voor de wirwar aan emotionele verwikkelingen die intussen ontstaan zijn. In het oude huis van Aziz is nu een succesvol restaurant gevestigd, dat gerund wordt door Atjeh, samen met haar dochter en twee van haar vriendinnen. De vrouwen hebben goede zaken gedaan, creëren fantastische en heerlijke gerechten, en lijken gelukkig en tevreden met hun leven – tot de komst van Aziz. Atjeh wordt gegrepen door ontroering en verwarring: hoewel ze vervuld is van weer opbloeiende gevoelens van genegenheid voor Aziz, is ze ook bang dat hij zijn huis terug wil, waardoor de vrouwen allemaal hun onderkomen en hun inkomsten zouden verliezen. Dit prachtig gefilmde en kleurrijke werk onthult een nieuwe en moderne kant van Iraanse vrouwen uit een kleine stad. Een schitterende en gedetailleerde kijk op complexe menselijke emoties, vergelijkbaar met een culinaire delicatesse. (LC)