Oliver Barbieri is een van de meest toonaangevende hedendaagse Italiaanse fotografen. In dit werk neemt hij de kijker in vogelvlucht mee over de stad Shanghai. Tegelijk is dit een film over verzwijgen, want dat is wat het Westen deed met de drastische ontwikkelingen die China de laatste jaren heeft doorgemaakt: van het bloedvergieten op het Tiananmen Plein (1989) tot de pijnlijke geboorte van een economische supermacht. Zie ook het programma Global II.