Eens te meer doorzochten Jan ‘Mr. Horror’ Doense (NL) en Jan ‘Max Rockatansky’ Verheyen (B) ettelijke privécollecties en de kelders van nochtans gereputeerde filmmusea op zoek naar de meest verbijsterende excessen van de internationale filmproductie. De trouwe bezoekers van de ‘Nacht van de Wansmaak’ weten wat dat betekent: tenenkrullend vermaak met de enthousiaste incompetentie van Z-filmers uit de hele wereld, maar ook een verrassende – en soms schokkende – confrontatie met de grenzen van de exploitation-filmerij. Hoogtepunten (of dieptepunten, dat hangt er maar vanaf) uit het nieuwe programma zijn een Japanse Nostradamus, een onthutsende Amerikaanse voorlichtingsfilm uit de jaren zestig met als titel All Women Have Periods, een afdaling in de netherworld van de Scandinavische ‘seksdocumentaire’ en nog veel meer absoluut uniek materiaal. Als bonus wordt een onweerstaanbare ‘Best of…’ van de vorige edities geserveerd. Ruim baan dus voor De Gehandicapte Kung-Fu Doders, Ik ben overalheet en de nooit geëvenaarde besnijdenismontage uit Shocking Africa. De Nacht van de Wansmaak: The Final Chapter – alléén in Rotterdam!