‘Toen ik mij mijn haat tegen mijn moeder realiseerde, voelde ik dat ik moest huilen om deze niet te excuseren zelfhaat.’ Om uitdrukking te kunnen geven aan de zeer intense herinneringen aan een dodelijk zieke moeder en aan een grootmoeder die in haar jeugd op een eiland woonde, en om deze te accepteren, maakte Setoguchi Miki poppen van verschillende soorten voedsel (en rottend vlees) om ze te vervloeken.