Meryl (Justine Clarke) is onderweg naar huis, na de begrafenis van haar vader. Als ze langs de spoorweg loopt is ze getuige van een tragisch ongeval. Een man probeert te voorkomen dat zijn hond onder de trein komt en laat daarbij zelf het leven. Door dit ongeval kruisen de paden van verschillende mensen, die allemaal zo hun eigen, onverwachte zorgen hebben. De film volgt hen tijdens een zinderend heet weekend. Meryl heeft een deadline voor art-work op maandag, anders raakt ze haar opdracht kwijt. Ze heeft de tic dat ze zich bij alles het ergste inbeeldt. Fotojournalist Nick (William McInnes) heeft net gehoord dat hij kanker heeft, maar moet tot maandag op de prognose van de specialist wachten. Zijn gedachtewereld is weergegeven in een vorm die bij zijn vak past, fotomontages. Journalist Andy (Anthony Hayes) krijgt een ultimatum van zijn ongepland zwangere vriendin Anna. Meryl en Nick beginnen een verhouding die gezien hun angst voor rampen en dood gedoemd lijkt te mislukken. Indrukwekkend hierdoor heen gevlochten is de rouwverwerking van de vrouw van het slachtoffer van het treinongeluk en de dienstdoende treinmachinist. Deze energieke debuutfilm van Sarah Watts won het afgelopen jaar alle belangrijke filmprijzen in Australië. Een sterk geacteerde film met een buitengewoon intelligent scenario en een vernieuwende mix van live-action en handgeschilderde animatie. En ondanks de alom aanwezige angst voor rampen, ongelukken en dood is Look Both Ways vooral een hartverwarmende, grappige en optimistische film. (SdH)