Het hoofd van Lenin is aan een opknapbeurt toe. Het gigantische beeld in kwestie, dat twaalf ton weegt en meer dan dertien meter hoog is, werd in 1970 opgetrokken ter herdenking van Lenins honderdste geboortedag. Lenins beeld is aangevreten door de tand des tijds. Maar hoe zit het met zijn gedachtegoed? We horen fragmenten uit gesprekken tussen Lenin en Clara Zetkin over de rol van vrouwen in de Sovjet-Unie.