Hiroki Ryuichi is een ervaren en getalenteerd regisseur. Recent voorbeeld van zijn vermogen dolende mensen sfeervol in beelden te vangen is zijn film Vibrator. Met dezelfde hoofdrolspeelster, de indrukwekkende Terajima Shinobu, maakte hij deze even onderhoudende, maar toch heel andere film. Een film die opgewekter lijkt, maar uiteindelijk misschien nog melancholischer is. Terajima is Yuko, een vrouw van vijfendertig. Werkloos. Ongehuwd. Onder behandeling van een psychiater. Ze lijkt er maar een beetje op los te leven. Ze is ongebonden, maar heeft relaties met vier verschillende mannen. Ze lijkt opgewekt en nonchalant. Ze is aantrekkelijk en geestig. Maar niet eens zo ver onder de oppervlakte strijden neerslachtigheid en onrust om voorrang. De kracht van de film is dat het leven van een vrouw die worstelt met haar manisch-depressiviteit vorm krijgt met de luchtigheid van een komedie. De vier mannen in het leven van Yuko hebben elk een ander, wat merkwaardig karakter. Yuko lijkt steeds een andere vrouw, afhankelijk van welke man er in haar gezelschap is. Haar vier vrienden verschillen hemelsbreed van elkaar en hebben elk zo hun eigen problemen. Eigenlijk willen ze allemaal door Yuko geholpen worden. Ze zien niet dat haar problemen wel eens groter zouden kunnen zijn dan die van hen. (GjZ)