Op een koude winterdag wordt er een kind overreden en dood achtergelaten. Christine, een gescheiden moeder, ontdekt het dode jongetje. Wanneer de politie arriveert, is het kind echter al weggestroomd met de rivier. De politie lijkt haar niet te geloven. Christine is niet meer zeker van wat ze gezien heeft. Wanneer ze ontdekt dat er echt een kindje is overreden, begint ze zich schuldig te voelen. Ze is alleen met haar spookachtige herinnering en omringd door mensen die allemaal hun eigen mening hebben over het drama. Alles wordt nog erger wanneer ze ontdekt dat ze de familie van het slachtoffer beter kent dan ze zou willen. Een ander zijn geluk gaat niet alleen over Christine, maar over de emoties van alle dorpsbewoners die in de ban zijn van het drama. De film legt vele gezinsrelaties bloot en ontmaskert vele personages. Uiteindelijk blijkt dat niemand onschuldig is. Dit gedurfde en overtuigende speelfilmdebuut van de jonge Belgische Fien Troch is een intelligente, beklemmende en zeer goed geacteerde ensemblefilm met de fine fleur van de acteurs uit de Lage Landen. Troch maakt indruk met haar tableau-achtige ensceneringen en fotografie. Niet gespeend van zwarte humor cirkelt ze rond twee tegenstellingen: de belangrijke zaken des levens die onbesproken blijven tegenover de flow van alledaagse banaliteiten, en het ‘spannende’ detectiveverhaal tegenover het zich rustig ontvouwende psychologische drama. (JJ)