Dramatisch verhaal van een geheimzinnige plant, een botanicus, zijn hond en een heldin van de zwijgende film. Door een vermenging van documentaire en fictie onderzoekt de film de natuur in gevangenschap, de cycli van geboorte en dood, en cinematografische verwachtingspatronen.