In de verstikkende zomerhitte van Buenos Aires lijkt de tijd haar adem kwijtgeraakt. De flat van Veronica is leeg, al haar meubels heeft ze moeten verkopen. ’s Nachts, als ze niet kan slapen, krijgt ze telefoontjes van iemand die niets zegt. Haar enige vriendin is de wispelturige Barbara, die leeft in het huis dat ze erfde van haar ouders. Veronica besluit een aantal van haar kamers te verhuren, om wat geld in het laatje te krijgen. Martha, een engelachtige vrouw uit de provincie, zoekt haar geluk in de grote stad en trekt bij Veronica in. De 46-jarige Sandra gaat scheiden en voelt zich als een tiener die niet weet wat ze moet doen. Ook zij huurt een kamer bij Veronica. De vier vrouwen brengen een aantal dagen samen door. Op zoek naar de wil om te leven, elkaar geheimen toevertrouwend en steun bij elkaar zoekend, proberen ze de ‘angst voor het leven’ weg te nemen. Na het succes van zijn gevoelige debuutfilm Extraño bevestigt Loza zijn talent met een intieme, intens persoonlijke en soms verontrustende studie van een magisch, louterend moment in het leven van vier vrouwen. Evenals Extraño is de film weer een lust voor oog en oor, schitterend gedraaid door Willy Behnisch en met een betoverend zorgvuldige soundtrack. (SdH)