Cameraman en regisseur Thomas Riedelsheimer neemt ons mee op een merkwaardige reis met Evelyn Glennie, een prominente muzikante en percussioniste wiens solowerk z’n gelijke niet kent. Ze is bovendien doof. De film vertelt haar verhaal. Gesteund door haar toegewijde vader overwon Evelyn Glennie behoorlijk wat obstakels en behaalde uiteindelijk haar succes. Ze demonstreert dat geluid ook een voelbaar fenomeen is en dat ritme de basis is van alles. Zonder trilling is er niets. Van stilte tot muziek, van horen naar luisteren en voelen: geluid manifesteert zich via alle zintuigen van ons lichaam. Thomas Riedelsheimer demonstreert zijn gave om een zintuiglijke wereld in kaart te brengen, vol kleurrijke beelden en suggestieve geluiden uit Japan, Engeland, Californië en New York. Evelyn improviseert met collega-muzikant Fred Frith, met een anonieme tapdanser in de straten van New York, met rondslingerend ijzer op de boerderij van haar broer. Beelden horen, geluid zien. We zien, horen en voelen de hartslag van het universum.