Nadat hij eerder poëtische landschappen als de Hudsonvallei, Ierland en China tot onderwerp had gekozen, duikt Hutton deze keer in de geheimen van schaduw en licht in een fjordvallei in Noord-IJsland, in een van zijn prachtigste films.