Overblijfselen van residu’s van allerlei van processen die gegenereerd worden door menselijke activiteiten vormen de ruwe materialen voor kunstenaar Javier Pérez Aranda. Voor de installatie Science Friction verzamelde hij restjes van wetenschappelijke (natuurkundige) processen en maakte, samen met componist Francisco Lopez, een geluidswerk dat gebaseerd werd op ‘residugeluiden’ – geluid dat uit de tentoonstelling zelf voortkomt en zichzelf gedurende de show mixt. Science Friction wijst op de middelen waarmee de kunstenaar in contact komt met de wetenschap. Het is een werk dat experimenteert met de zeer functionele taal van de wetenschap, maar daarbij de basisfuncties van de wetenschap, zoals informeren of uitleggen, vermijdt. In deze installatie worden elementen van wetenschappelijke taal ontdaan van hun verklarende functie en vervormd in een reflectie op de esthetiek van functionaliteit. Naast dit werk stelt V2_ ook Devmap ten toon, gemaakt door het digitale kunstenaarscollectief Workspace Unlimited. Devmap verkent nieuwe zones van real-time communicatie en uitwisseling, waarbij substanties, geluiden, beelden en informatiestromen afkomstig van het Dutch Electronic Art Festival van afgelopen jaar (DEAF04) worden verwerkt en bewerkt.