Een korte film gebaseerd op het gelijknamige verhaal van Robert Walser. Hij beschrijft zijn gemoedstoestand, die zweeft tussen optimisme en hopeloosheid. Gedachten worden opgelezen tijdens een wandeling door de natuur. Langzaam verandert natuur in innerlijke natuur.