De korte synopsis van La peau trouée (gescheurde huid) van de makers zelf is: ‘Vijf zeelieden gaan vissen op haaien. Een felgekleurd verhaal dat onze relatie met het dierenrijk onderzoekt.’ Een accurate beschrijving. De vissers op l’île d’Yeu treffen voorbereidingen en nemen afscheid van hun familie. Hun kotter Le Mirador gaat scheep en vaart een aantal dagen richting Ierse zee. Daar gaan de haken en het aas overboord. Wanneer het wachten plotseling is afgelopen, begint de ongelijke strijd tussen mens en haai. La peau trouée maakt zonder een woord te veel op heldere, indrukwekkende, meditatieve wijze iets onzegbaars duidelijk over onze relatie met de natuur. Onder meer bekroond met de Prix regards neufs op het festival Visions du réel in Nyon.