Wat gebeurt er als je haar de waarheid vertelt? De volledige waarheid. Caveh komt er niet uit. Hij wil alles delen met zijn vriendin, zelfs zijn lustgevoelens voor prostituées. I Am A Sex Addict is het verhaal van iemands worsteling om zijn verlangen naar sex met vreemden te verenigen met zijn verlangen naar een langdurige liefdesrelatie. De film is, volgens de gegevens van de maker zelf, volledig autobiografisch. Zahedi speelt zichzelf in scènes uit zijn leven; het verhaal van een twintiger die verslaafd raakt aan seks met prostituees en die verslaving niet kan onderdrukken, ook niet als hij een vaste verhouding heeft of zelfs getrouwd is. Hij onderneemt allerlei pogingen om van zijn dwangmatige gedrag af te komen, maar zonder veel succes. Pas als hij bijeenkomsten gaat bijwonen van lotgenoten (Sex Addicts Anonymous) vindt hij tenminste de geruststelling dat hij niet de enige is met dit probleem. Zo gesteld is Zahedi’s relaas serieus en realistisch, maar dat is niet de manier waarop de film is gemaakt. Het droogkomische exhibitionisme en het vaak directe aanspreken van de kijker zijn eerder absurdistisch dan realistisch. De film ademt de sfeer van de psychologische satire of moderne zedenkomedie zoals Woody Allen die maakt. Zahedi is, ook als hij zichzelf speelt, toch vooral een komisch acteur. Hij doet zich voor als schlemiel, maar is zich tevens zeer bewust van het humoristische effect. (GjZ)