Vlakbij de Mexicaanse grens vindt een Amerikaanse tiener, Earnie, een uitgedroogde Mexicaanse jongen in een verlaten truck. Hij besluit de jongen te helpen en verstopt hem in een een onbewoond steenkleien huis. Earnie is een indringend drama over de menselijke strijd om de jongen te redden.