Celebration is een mix van documentaire, fictie en lokale commercials. De film toont zes stellen in hun zoektocht naar Utopia. In 1995 werden 350 mensen in één klap moderne pioniers. Ze werden uitgekozen om de eerste inwoners van ‘Celebration’ te worden. Dit gigantische hologram werd gebouwd door de meester van de verbeelding, Walt Disney. Bijna tien jaar later is het de woonplaats van achtduizend mensen. Een maagdelijk schoon stadje met vooroorlogse architectuur dat je terugbrengt naar een veiliger, troostrijker omgeving, waar buren elkaar groeten. Disney zei altijd dat dromen uit kunnen komen. Is Celebration dan een droom in een slechte wereld die waarheid werd?