Voor een serie van zes telefilms maakte de maatschappelijk geëngageerde regisseur Mijke de Jong een film over pesten. Met een observerende camera volgt de film Merel, een meisje van twaalf, dat van de ene op de andere dag slachtoffer wordt van een pesterijtje op school. Niet omdat ze verlegen, dom of lelijk is – Merel blinkt uit in de klas en is fanatiek in sport – maar omdat ze toevallig het mikpunt wordt van een machtsspelletje. Het pesten gebeurt eerst nog in het geniep, maar wordt steeds frequenter, openlijker en vooral gewelddadiger. Thuis laat ze niets merken. Niet tegenover haar ouders en ook niet tegenover haar geadopteerde invalide broertje, met wie ze veel tijd doorbrengt. Naarmate het pesten toeneemt, raakt Merel haar kinderlijke onschuld kwijt en wordt ze steeds harder. Zelfs haar broertje moet het ontgelden.