Het dorpje Agbede is in afwachting van een nieuwe bruid die ’s avonds zal arriveren. Iedereen is in een feestelijke stemming. Odejimi is de bruidegom, Awero de bruid. De ouders van Odejimi hebben kosten noch moeite gespaard voor de ceremonie. Al spoedig begeeft de jonge bruid zich met haar kersverse echtgenoot naar het bruidsbed, terwijl het hele dorp de uitkomst van de maagdelijkheidstest afwacht. Odejimi heeft een witte zakdoek, die bevlekt zal moeten worden met het maagdelijke bloed van Awero. De spanning stijgt. Maar er is geen bloed. Odejimi voelt zich verraden en onteerd; de eer van zijn hoogstaande familie is zwaar aangetast. Het hele dorp is geschokt door het fiasco en de strijders van Agbede bereiden zich voor op een oorlog met het buurdorp, dat hen een ‘gebroken pot’ heeft gestuurd.