Territories is gemaakt in de tijd dat Julien lid was van het Britse filmcollectief Sankofa en gaat over het Carnival, het Caribische muziek- en dansfestival dat elk jaar losbarst in de straten van west-Londen. De film gaat evenzeer over de manier waarop Carnival in de media wordt afgebeeld als over de geschiedenis van het fenomeen. Julien toont de mediaclichés en het verdraaide beeld van de zwarte Britse cultuur dat aan deze beelden kleeft. Het is een deconstructivistische documentaire die commentaar en beeld (uit documentaire en archief) laat botsen. Territories weigert een veilige, geaccepteerde representatie van het zwarte leven te geven in zijn zoektocht naar ‘een zijnsgeschiedenis een haargeschiedenis, de culturele eigenheid van het zwarte volk.’