Deze installatie, te zien in het Museum Boijmans van Beuningen, is ook te zien als single-screenversie in het filmprogramma. Het werk is niet alleen qua titel geïnspireerd op Omeros, het epos van Derek Walcott. Het tekent zowel de ontwikkeling als verfijning in het werk van de kunstenaar-filmer. Qua vorm toont de installatie in het subtiele gebruik van split-screen nieuw vertrouwen en durf in het verlangen om narratieve elementen te integreren in de galerieruimte. Thematisch behandelt het werk de lotgevallen van een Caribische jongen die vanuit St Lucia (de geboorteplaats van Julien) naar het naargeestige Londen van de jaren vijftig verhuist. De kracht van dit werk ligt in expressieve kwaliteit van gechoreografeerde beweging in en tussen de drie split-screens van het kader. Daarnaast roept de film een gevoel op van een mythische, poëtische tijd die fluisterend tussen verleden en heden verspringt.